Pätkällä ajetaan Senegal joen rantaan
rajan tuntumaan. Valitaan porukalla helppo off-road, koska jostain syystä alkaa
näyttää mahdolliselle päästä ihan maaliin asti :)
Matkalla KingCap alkaa kolkottaa taas ja se autokunta päättää mennä suoraan Kiffaan ja korjata auton. Me annetaan oma satelliitti-puhelin lainaan, jos tarvitsevat sitä yksin liikkuessa. Muut jatkaa eteenpäin Kaediin. Matkalla tulee maan harvoja kaupunkeja ja kyllähän se on melko erilainen, kuin Marokossa nähdyt. Lapset toisaalta on yhtä hauskoja joka paikassa.
Tie on aika hyvää tällä kertaa ja matka etenee hyvin. Juuri ennen off-road pätkää alkaa Jeep vuotaa taas öljyä. Se autokunta menee etsimään korjaamoa Kadista. Me ja Patrol jatketaan offia tutkimaan. Kun me myöhemmin maastossa pääsee vähän liikkeelle on reitti aivan loistavaa kurvailua savannilla. Termiittipesiä ja puskia väistellen aika kovaa pitkin reittipisteitä, välillä kuivuneiden jokien pohjalla ja kylien läpi.
Ihmiset alkavat olla jo aika kummissaan meidän autoista ja naamoista muutenkin. En ihmettele kun ei täällä ole juuri turisteja ja ainakaan ei 100 km tien ulkopuolella :)
Dyyneillä kokeilemassa pääseekö päälle ajamaan
Matkalla KingCap alkaa kolkottaa taas ja se autokunta päättää mennä suoraan Kiffaan ja korjata auton. Me annetaan oma satelliitti-puhelin lainaan, jos tarvitsevat sitä yksin liikkuessa. Muut jatkaa eteenpäin Kaediin. Matkalla tulee maan harvoja kaupunkeja ja kyllähän se on melko erilainen, kuin Marokossa nähdyt. Lapset toisaalta on yhtä hauskoja joka paikassa.
Tenavia nauratti, kun sai piirrustustarvikkeet ja Varustelekan hyvää suklaata :)
Synkkää naamaa ei juuri armeijaa poislukien matkalla näkynyt
Tie on aika hyvää tällä kertaa ja matka etenee hyvin. Juuri ennen off-road pätkää alkaa Jeep vuotaa taas öljyä. Se autokunta menee etsimään korjaamoa Kadista. Me ja Patrol jatketaan offia tutkimaan. Kun me myöhemmin maastossa pääsee vähän liikkeelle on reitti aivan loistavaa kurvailua savannilla. Termiittipesiä ja puskia väistellen aika kovaa pitkin reittipisteitä, välillä kuivuneiden jokien pohjalla ja kylien läpi.
Jos pitää tien ulkopuolella ajamisesta, niin tuossa olisi joku sata kilometriä edessä.. ja sata takana :)
Ihmiset alkavat olla jo aika kummissaan meidän autoista ja naamoista muutenkin. En ihmettele kun ei täällä ole juuri turisteja ja ainakaan ei 100 km tien ulkopuolella :)
Off menee hienosti ja
autot on ehjänä. Luulisi että päivä oli aika rauhallinen.. Jotain tuntuu aina
tapahtuvan ja niin nytkin :)
Päästään leirille ja
sitä ennen on pehmeää hiekkaa. Siinä on parin lääkärin X-trail jumissa ja
kytkin haisee. Yllättäen eivät näiden maamiehet olleet niitä auttanut joten Patrol
ottaa taas vetopisteet kotiin. Jeep tiimiä tuli kuopista ja hiekasta
varoitettua ja kun öljypohjan jossain liiterissä korjattua saanut tiimi saapui
se kahautti hiekkaan ja laittoi viestin, että kone on irti ja ollaan hiekassa..
:) Pimeällä kuoppien keskellä on kiva lähteä etsimään koordinaateilla jotakuta..
Haetaan Slobo kuskiksi ja jään pois että tiimi mahtuu kyytiin. Slobo ajaa
melkein hiekkaan ja päivittelee Jeepin kuntoa. Se olisi pitänyt jättää hiekkaan
ja tiimi turvaan leiriin yöksi.. :) Juha jyräyttää hetken tutkimisen jälkeen
koneen käymään ja auto ajetaan leiriin irtonaisella koneella, rikkinäisellä
jarrusylinterillä ja rikkinäisellä kytkimellä :)
Kyllä tämä kuntoon saadaan.. Liimalla tuohon vaikka viinipussi jarrusäiliöksi.. :)
Jollain ihmeellä ja
liimalla Jeep on yön aikana kunnossa :) Slobo on varmaan jo ihmeissään millä
liimalla suomalaisten autot on kasassa. Yö menee sotilaiden naapurina. Aamuyöstä pitää käydä asioilla ja pitää oikein miettiä kuinka kauaksi arvaa teltasta kävellä ennenkuin joku armeijan kaveri päättää varoiksi ampua hiippailijan. Turha luulo varmaan, mutta kolmelta yöllä on hiukan tokkurassa parin tunnin unilla.
Hei seikkailijat! Teillä on hieno reissu.
VastaaPoistaNael kummi!